onsdag 4 mars 2015

det groteska (from paris with love)

1.

En droppe kiss rinner nerför benet
Jag har släppt taget om mig själv
Sätter mig för att skriva ned det på ett vackert sätt
Kysste dig i halvmörker för att du skulle se in
Väntar




Det är något med en ensamhet som aldrig går över
Något med murar som aldrig rivs
Du sa till mig en gång att jag aldrig kommer bli älskad om jag fortsätter
Det gjorde ont att du hade rätt

Jag vet inget annat än att fortsätta





Som om hålet går att fylla som om glaset vore halvfullt
Föreställningar som klichéer det finns ingen sanning däri
Fyller istället badkaret med för hett vatten och blomblad
om det luktar gott kanske det äckliga försvinner
Det brukar inte hjälpa hur gott jag luktar om köttet redan har förruttnat





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar