tisdag 24 februari 2015

saker som inte

i väntan jag
äter upp mig själv inifrån jag
gör plats för dig
in-ut-i

du är vacker när du
är naken när du
är
som en björkskog
på vintern ödelagd
och saknad
linjerna mjuka
en ömhet
det var du också

det finns en
busshållplats den
heter lugnet jag vill
alltid av där men
föraren för mig vidare bortåt
vi fanns fick
aldrig stanna

I VÄNTAN JAG
KOMMER KORSA ELLER KROSSAS JAG
BÄR FYRA LAGER NAGELLACK MEN INGET
HÄNDER KOMMER TILLBAKA DU
KOMMER INTE TILLBAKA JAG
VÄNTAR
NÅGONSTANS DET GÅR
SAKTA
KOMMER ALDRIG SOM JAG
KOMMIT MED DIG

vill försvinna jag
får aldrig välja jag vill
gå av där stanna där i lugnet
vara med jag gör
plats jag
gör ingenting det finns
redan plats det finns jag
äter upp mig själv blir aldrig
mätt det finns inget

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar