fredag 20 mars 2015

anteckningar från jardin des tuileries

Har tre olika språk inställda i mobilen förlorar mig i varje för orden som aldrig kan uttalas 
Smärtorna spräcker upp himlen låter solen smeka de långa strimlorna 
En efter en i konstant rörelse
Nuet är bara en omständighet
Hör en röst den kommer från min strupe där språket klöser väggarna
Våldför mig på världen genom obönhörliga skrik efter substans verklighet
Ett surrealitetens ögonblick undrar om vi någonsin kommer kännas vid köttet
Korsar atlanter och kontinenter under huden hon gömmer sig där viskar från varje vrå att livet är det som sker bortom det sublima sluta jaga drömmar
De är konstruktioner skapade för att hindra oss från det väsentliga
Närheten är omöjlig ur den sargade mänsklighetens olidliga öde
Att förlika sig vore gråtens lycka
Vad som finns
Blickar 
Ge mig en kropp att slicka ren från smutsen 
Luften vi andas är vittnesbördet 
Söker tröst i konsten den är inget mer än ett tidsfördriv en distraktion
Små spår av en värld som aldrig fungerat i sin strävan att fylla funktioner
Ge mig dina ögonhålor ska jag fylla dem med svärtan 

någonstans inifrån

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar