tisdag 8 juli 2014

tumör

ett försök att hitta jaget
och flera försök att göra det vackert -
jag försöker forma
formulera
formatera om,
livet,

           mina vägar


vart skall de leda?
aldrig ifrån tristess och leda
dit,
jag alltid leder mig själv

ibland vaknar jag bredvid dig och känner frid
sedan blundar jag och tiden flyr mig
och tar friden med sig

någonstans
sitter en flicka
tyst
stilla
som flickor bör
hon viskar,
                                      [till mig. till sig.]
snälla sluta
söka
för här finns inget att hämta

du är förlorad,

-

du märker när jag försvinner,
men du kan inte nå mig
där jag är dold
där jag dödar


och jag skrattar, för jag har dödat dig
jag har ditt blod på mina händer
jag har ditt blod på mina händer

det är mörkt här
inne,
så snälla gå härifrån
för du kan inte se.


du är inte upplyst

jag skriver med små bokstäver men egentligen skriker jag
jag skriker allt jag orkar
för allt jag inte orkar








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar