måndag 21 juli 2014

du måste våga ta en annan sorts risk



jag skall överlämna mig


du som levt livet i blindo och plötsligt kan se
du som sökt och plötsligt inte behöver söka mer
du som funnit tryggheten där träden kastar skugga över ditt enda hopp
brännmärken på din hals efter alla gånger du brunnit upp
ärr på din rygg efter alla gånger dina vingar brustit ut
du reser dig ur din aska

du som inte vågar leva
du som inte vågar känna
du som inte vågar släppa
glömma
förlåta

du som inte vågar älska
du som inte vågar skrika
du som inte vågar säga
jag vill
du som fortsätter springa när tiden står still

din smärta är inte min att begråta 
din fruktan är inte min att tillåta
din ensamhet är inte min att överlåta
i händerna på någon annan
men jag kan lindra den
jag kan rädda dig


"de som är störst får först"
om hon visste hur rätt hon har


allt vi inte kan undkomma
i jakten
men vi glömmer aldrig
att vissa jagar annat

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar