onsdag 2 januari 2013

Rust and bone



Det är den där telefonsvararen som påminner mig om min ensamhet
det är de där minusgraderna som inte ens känns kalla
det är mörkret i vilket jag har lärt mig att se
det är alla mil jag har gått utan att nå fram,
nå framåt
nå framgång.

Min smärta skriker efter dig och jag våndas 
mina tårar har svämmat över och jag drunknar
Jag kan inte mer.
Jag vill inte mer.

Alla gånger jag har fallit raklång
och i alla drömmar där jag har slagit ut mina tänder
för varje tand skulle någon dö,
men jag tror det bara varit olika delar av Mig som har gått bort
jag har några kvar
men jag vet inte vad de utgör. 

Jag föddes med ett pussel till hjärta
som man inte skulle lägga ihop utan plocka isär
och alla jag har mött har tagit sin bit
och rest, långt långt bort ifrån mig
ingen är kvar här
och där jag står finns ingenting 
varje dag har jag sett mig omkring
efter ett ljus, ett hopp, en hand, en tröst.
Efter kärleken som vi alla vill tro finns.
Tro.

Tro, du måste tro.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar